Emlékeztek, mit írtam tegnap, amikor megjelent a fotó az egymás mellé pakolt új, meg régi iPhone-ról? Hogy a hír alapjául szolgáló infó persze soványka, but van még idő a WWDC-ig, és a következő napokban bizonyára megismerünk egy rakás mocskos részletet.

Hát pont csak vasárnapig kellett várni, hogy megérkezzenek a hírek az eredetinél is jobb hamisítványokat gyártó kínaiak földjéről, Hong-Kongból.

Rögtön két információhoz is hozzájutottunk. Az egyik, hogy a következő mobilba nemcsak simán belerakják az iránytűt, hanem még egy saját alkalmazást is adnak mellé:

Ezzel persze aligha váltja meg a világot Cupertino, de biztos vagyok abban, hogy nem véletlenül került a funkció a mobilba, szerintem valami forradalmi navigációs rendszerrel készülhetnek, amihez felhasználják a GPS-t, a cellainformációkat, az iránytűt és a fényképezőgépet is. Legalábbis korábban erről szóltak a pletykák, amik most beigazolódni látszanak.

És ha már fényképező, hát arról is vannak hírek: a sárgák szerint a készülék manuális autófókuszt kap. Most bizonyára azt kérdezitek, hogy ez mégis mi a francot jelent. Hát azt, hogy az érintésérzékeny felületen az ujjunk mozgatásával tudjuk kijelölni az élesnek szánt területet, aminek talán már van előzménye a fényképezőgépeknél, én viszont még nem láttam hasonlót, és egyébként remek ötletnek is tartom.

Íme a kötelező homályos kép: