Na tessék, én megmondtam, én ugye megmondtam (mondjuk volt, hogy egészen mást mondtam), a Microsoft ma hivatalosan is bejelentette, hogy érintőkijelzős mp3-lejátszót dob piacra. A Zune sorozat legújabb darabja pont úgy néz ki, mint a netet az elmúlt hetekben ellepő fotókon, és nagyjából a képességei is megfelelnek a vártnak.

A készülékbe HD rádióvevőt építenek, ami jobb minőségű zenehallgatást tesz lehetővé. Az érintésérzékeny OLED-kijelző képaránya 16:9-es lesz, felbontása meg 480x272 pixel. A készülék le tudja majd játszani a 720p-s videókat is, ami meglehetősen erős hardverre utal, valószínűleg tényleg belekerült az az Nvidia Tegra csip. A képet hdmi-kábelen keresztül lehet a nagyfelbontású kijelzőkig eljuttatni. A készülékben lesz wifi, és böngészőnek is lehet használni az érintésérzékeny felület segítségével. Ha kedvünk szottyan, letölthetünk rá dalokat a Zune Marketplace-ről, sőt, az Xbox Live Marketplace-nek hála filmeket is lehet rá vásárolni.

És hogy mire emlékeztet mindez? Hát persze, hogy egy iPod Touch XXL-re. Sok újat nem tudott kitalálni a Microsoft, ettől függetlenül öröm, hogy végre kap egy komoly konkurenst az Apple lejátszója. És ez a legújabb sokkal potensebbnek tűnik, mint az elődei, aztán persze majd meglátjuk, hogy Steve Jobs csapata mit lép a Zune HD-ra.