Több mint egy éves az Appleblog, mostanra kialakult egy stabil olvasótábor, egy közösség, elérkezett az ideje annak, hogy egy következő szintre lépjünk: a megélhetési blogéra. Az olvasók szempontjából leginkább csak pozitív változásokra lehet számítani: reklámok eddig is voltak, csak mostantól nem Adsense-hirdetésekkel lesz tele az oldal, ami nagyobb bevételt, jobb közérzetet, több, alaposabban megírt postot jelent.
De lássuk, hogy miről van szó.
Az oldalon két reklámfelület található.
Az 1-es egy maximum 160x290 pixeles, az oldal tetejét található billboard, míg a 2-es az aktuálisan legújabb post alatt, illetve a postokba lépve a post és a kommentek közt található 310x250 pixeles felület. Ezeket az Appleblog külön-külön értékesíti heti bontásban.
Nézzük meg, hogy mit kap a pénzéért a hirdető. És főleg: mennyiért.
A blog tavaly március óta elérhető bárki számára, az elmúlt 14 hónapban összesen 2,1 millió kattintás gyűlt össze.
Az oldal látogatottsága folyamatosan nőtt, mint az a lenti grafikonon is látható:
Jelenleg átlagosan 220-250 ezer kattintás van egy hónapban az oldalon, egyéni látogatóból naponta körülbelül 3,5-4 ezer, egy olvasó átlagosan 2-szer kattint, tehát aktív közösségről van szó. Havonta átlagosan 50 ezer absolute unique user látogat el az Appleblogra, ennyi embert lehet elérni a hirdetéssel.
A közösség nyitott az új technológiákra, 49 százalékuk Firefoxot és 28 százalékuk Safarit használ. De az operációs rendszerek arányában is megmutatkozik a speciális összetétel: Magyarországon jellemzően 98,9 százalékos a Windows piaci részesedése, ami az Appleblogon 63 százalék, míg az olvasók 32 százaléka Mac OS X-et használ.
Az Appleblog közössége tehát jól körülhatárolható, reklámozási szempontból ideális: fiatal, a technológiai eszközök iránt érdeklődő, az átlagosnál jobb anyagi helyzettel bíró olvasókról van szó.
Ebbe a környezetbe kerülnének a hirdetések. Mivel a Blog.hu szabályzata értelmében csak minden páros megjelenésre helyezhet el az Appleblog reklámot, míg a páratlanok fölött a Blog.hu rendelkezik, a hirdetők havonta átlagosan 110-120 ezer oldalmegjelenéssel számolhatnak. Egy olvasó átlagosan két postra kattint, ami ellensúlyozza a felezett reklámmegjelenést, így átlagosan naponta legalább 3000-3500 olvasó elérésével lehet számolni.
Ennek fényében a hirdetési árak:
Az oldal jobb szélén található 160x290 pixeles billboard:
27,5 ezer forint+ÁFA/hét
Az oldal közepén található 310x250 pixeles billboard:
32 ezer forint+ÁFA/hét
A hirdetési egység egy hétnél rövidebb ideig nem tarthat, és mindig hétfőn, 8 óra 00 perckor kerül ki az új billboard. Amennyiben a hirdető egy teljes hónapot (tehát négy hetet) vásárol meg, reklámpostot is kap az Appleblogon, amelyben azonban egyértelmű jelzés lesz a post reklámjellegére vonatkozóan. A többi post mondanivalójára, stílusára, tartalmára a hirdetőnek nincs ráhatása.
Az összeget nem befolyásolja az átkattintások száma, csak a megjelenés időtartama, amit viszont a felek előre megbeszélnek. A megjelenést a jelentkezés sorrendje határozza meg, a blog tulajdonosa vállalja, hogy a hirdetővel előre közli a pontos időpontot, és attól nem tér el. A még foglalható időpontokat itt lehet megnézni.
Az Appleblog fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a hirdetésen olyan elem jelenne meg, ami ellenkezik a blog szellemiségével, akkor elutasítsa annak elhelyezését. Éppen ezért fontos, hogy a megrendelő legkésőbb 168 órával a megjelenés előtt mutassa be az elkészített reklámfelületet, ami mindkét felületen lehet:
.jpeg, .gif és .png-formátumú,
a középső, 310x250-es billboardon megjelenhet még:
flash.
A fizetés áfás számla ellenében történik, melyet az Appleblog a teljesítés után állít ki, a megrendelőnek a számla kiállítása után tíz nap áll a rendelkezésére az utalásra.
Jelentkezni ezen az email-címen lehet.
A hirdetések nem jogosítják fel a megrendelőt arra, hogy az oldal tartalmát befolyásolja, a kritikus és őszinte hangvétel továbbra is az Appleblog sajátja.
A bejegyzés trackback címe: