Múlt héten volt az a reklám, amiből kiderült, hogy 700 dollárért nem lehet rendes Macintosh-t vásárolni, bezzeg HP-ből vehetsz egy nagy, béna karosszériaelemekből összerakott, nem különösebben hordozható gépet.

A Microsoft most megint megpróbálta, ezúttal 1500 dollár volt a határ, a főszereplőnek most egy 16-osnál nem nagyobb, könnyű laptopra volt szüksége. Először bepróbálkozott a Apple-gépeknél, de azokra rávágta, hogy bár szexik, nem akar fizetni a logóért.

Bezzeg a HP HDX 16, ami a laptopság csimborasszója és non plus ultrája egyben!

A Computerworldön jelent meg a 9to5Mac-es Seth Wintraub elemzése a reklámról, amiből kiderül, hogy a választott gép kijelzője bár 16-os, csak annyi pixel fért rá, mint a MacBookéra.

Háromkilós súlyával pont másfélszer annyit nyom, a processzora meg pont ugyanaz, mint az almalogós konkurensé, memóriából, merevlemezből kábé ugyanannyi került bele, főleg csak a 9600-as Geforce jelent előnyt a MacBook 9400-asához képest. Ennek azonban meg ára van: az akkumulátor másfél-két órán keresztül bírja, míg egy modern MacBook legalább három órán át üzemképes a telep. Előny lehetne még a bluray-lejátszó, csak sajnos a monitor felbontása túl kicsi ahhoz, hogy ki lehessen élvezni az 1080p-s felbontást.

Szóval bár néhány jellemzőjét tekintve valóban többet tud a HP, az alkatrészek nincsenek egymással összhangban, így egy nem nagyon hordozható, nem túl hosszan üzemképes, nem nagyon erős gépet kap a vásárló nem nagyon olcsón.

A Microsoft egyébként meg azért hihetetlenül béna, mert lehet találni olyan gépeket is a piacon, amik sokkal jobban megfeleltek volna a feltételeknek, de még arra sem vették a fáradtságot, hogy rendesen utánanézzenek a kínálatnak.