A Macenstein készített egy hosszabb interjút egy volt Apple-alkalmazottal, egészen pontosan egy évekig eladóként dolgozó férfival, Mr. F-fel. A beszélgetés egyes részletei a mi szempontból nem különösebben érdekesek, például kevés hasznát vennénk a magyar Apple-kereskedésekben az amerikai alkupraktikáknak, volt azonban néhány releváns információ is.

Érdekes például, hogy milyen központosítva működik a vállalat az Egyesült Államokban. Mint kiderült, csak öt szintnyire van az egyszerű nemecsektől az Apple vezére: az eladó után jön a boltvezető, a regionális vezető, az eladásért felelős elnökhelyettes, majd maga Steve. Ez csak egy emberrel több, mint amennyi az én cégemnél van a beosztott és a főnök között, pedig nálunk talán ha százan dolgoznak, nem több ezren.

A legérdekesebb információ azonban a javításokkal kapcsolatos. Nyilván aki hagyta már ott a gépét valamelyik Apple-kereskedőnél, elgondolkozott azon, hogy vajon mekkora biztonságban vannak az adatai. Hát az interjúból kiderül, hogy semekkorában. Mr. F. például hosszasan nevetett azon az idősebb fickón, aki tonnányi melegpornóval adta be az elromlott iPodját.

A volt alkalmazott elmondtam hogy ha javítás közben valami vicceset vagy kínosat találnak a szerelők a számítógépeken vagy az iPodokon, jó esély van rá, hogy pár perc múlva már az egész bolt tudni fog róla. Azért egy szimpla memóriabővítés során nem kell félni az ilyesmitől, mert akkor egyszerűen nincs idő a kutatásra, de egy nagyobb átvizsgálás alatt biztosan lebukik az, aki kicsi halott állatos pornót tart a gépén.

És mindez a személyiségi jogokat százszorosan tisztelő Egyesült Államokban, úgyhogy képzelhetitek, mi lehet itthon. Szóval mielőtt javításra viszitek a gépeket, mindenképpen mentsétek, majd töröljétek le róla az érzékeny adatokat. Csajokat meg nézzetek inkább az Appleblogon!