A Pinch Media felmérést készített az AppStore-ról, a kapható alkalmazásokról és a vásárlói szokásokról. Eddig is sejtettük - magunkból kiindulva -, hogy a legtöbb letöltött programot nem is igazán használjuk, de hogy mennyire, arra ez a tanulmány világít rá igazán.

Ha valaki letölt egy ingyenes programot, az eseteknek csak húsz százalékában indítja el az alkalmazást másnap is. Ahogy telik az idő, egyre csökken az esély egy következő futtatásra. Ha három hónapig nem indítanak el újra egy alkalmazást, akkor a túlélési esélye, vagyis hogy gazdája ránéz még valaha is, gyakorlatilag nulla.

Ami még érdekesebb, hogy a fizetős alkalmazásokkal hasonló a helyzet. A fejlesztőket ez nem annyira zavarja, hiszen ekkor már fizettek a programért.

Persze az ingyenes alkalmazások is hozhatnak bevételt, ha reklámokkal bombázzák a felhasználót. Csakhogy a tanulmány készítői és a fejlesztők szerint nem lehet annyit kérni egy hirdetésért, ami visszahozná a befektetett költségeket. Átlagosan 8-9 dollárt kellene keresni ezer megjelenésenként (CPM), hogy megérje a dolog, de a piac csak 50 cent és két dollár közötti összeget hajlandó kifizetni. A tanulány készítője elmondta, csupán az alkalmazások 5 százaléka elég erős ahhoz, hogy képes legyen reklámokból megélni.

A játékok viszont máshogy viselkednek: hosszabb ideig nyomogatják őket. Rövid távon a sporttal összefüggő programok, hosszú távon a szórakoztató alkalmazások szerepelnek jobban.

Az AppStore programjait ennek ellenére szorgalmasan tölti mindenki, így a toplistákra kerülés is egyre nehezebb. Fél éve még tíz-, ma már húszezer letöltés kell a top 25-höz, ötezer pedig a top 100-hoz - ez a szám hat hónapja még csak ezer letöltés volt.

Ez persze nem jelenti, hogy nincsenek jó programok az AppStore-ban, inkább csak azt, hogy az egyre több program közül kevés érdemli meg, hogy napi-heti rendszerességgel használjuk. Nekem hatvan program van letöltve a telefonra, ebből az elmúlt két hétben ötöt indítottam el. Hát ti?