És persze az iPod touch, legalábbis az AdMob januári felmérése szerint. A vállalat a webes forgalmat vizsgálta, a felmérésből az derült ki, hogy az Apple kütyüjei a elsöprő többséget mutatnak Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban.

Amerikában az okostelefonok közül az iPhone 51 százalékot ért el, az összes kézikütyü között pedig csaknem 30 százalékon áll az Apple. Az szolgáltatókra bontott értékekből az látszik, hogy az AT&T hálózatának adatforgalmában az iPhone és az iPod touch ugyancsak ötven százalék feletti eredményt hozott, és ha ebből lehet egy bátortalan következtetést levonni az eladott darabszámra is, akkor úgy tűnik, jól járt az amerikai szolgáltató az Apple-lel.

Az iPhone és az iPod touch megoszlása azonban meglepett: azt hittem, iPhone-t jóval többen nyomogatnak, mint iPodot, de tévedtem. Az Egyesült Államokban az Apple-kütyük használóinak 57 százaléka lógott a weben iPhone-nal a felmérés alatt, míg ez a szám világviszonylatban 59 százalék, a többiek iPod touch-ot használtak. A karácsonyi iPod-őrület meghozta hatását.

A nyugat-európai számok is hasonlóan alakultak, az Apple kütyüjei 31 százalékát birtokolják a tortának. Világviszonylatban mégis a Nokia vezet 30 százalékkal, míg az Apple a második 18,3 százalékkal. Ha a két gyártó modelljeit külön vizsgáljuk, az iPhone 11 százalékkal áll a Nokia N70 2,5 százalékával szemben, de annyi a korábbiakból kiderült, hogy a Nokia nem Nyugat-Európának és az Egyesült Államoknak köszönheti elsőségét.

Hogy mégis minek, arra a cég további jelentései támpontot adhatnak. Készült ugyanis felmérés Indiában, Indonéziában, Dél-Afrikában, a Fülöp-szigeteken is, és a Nokia mindenhol 90 százalékos részesedéssel van jelen az okostelefonok mezőnyében, az Apple pedig sokszor csak alig látható szeletet kapott.