A speciális kijelző és a többfajta hálózat támogatása miatt a BlackBerry Storm jóval többe kerül, mint az iPhone, sőt, talán drágább, mint amennyiért el lehet adni.

Legalábbis ezt állítja az iSuppli, a különféle kütyük alkatrészeinek árát vizsgáló cég. Az elemző szerint az RIM első érintésérzékeny BlayckBerry-je 203 dollárba kerül a gyártónak, amiben még nincsenek benne a marketing, - és fejlesztési költségek, a szállítás díja, ezt pusztán az alkatrészek ára.

Ezzel szemben a készüléket 200 dollárért lehet megvásárolni online, ami azt jelenti, hogy a Storm akár veszteséges is lehetne. Az ilyesmi persze nem példátlan az informatikában, hiszen a konzolokat mindig olcsóbban kezdik értékesíteni, mint amennyibe a gyártásuk kerül, sőt, a Sony-nak a mai napig óriási veszteséget okoz a PlayStation 3. Persze az egy egészen más piac, hiszen a nyereség a játékok után fizetendő licencdíjból képződik, éppen ezért az egyetlen cél a terítés, a mind nagyobb tételben folyó értékesítés, hogy több júzer legyen, akik több szoftvert vásárolnak. A mobiloknál azonban már kevésbé működik ez az üzleti modell.

Van viszont egy másik: mivel a telefont a szolgáltatón keresztül vásároljuk meg több éves hűségnyilatkozattal, nem kell attól félni, hogy a Blackberry-nél veszteség képződik, hiszen a Verizon sokkal többet fizet a mobilért a gyártónak, mint amennyiért aztán továbbadja.

Az egyetlen levonható érdemi információ tehát mindössze annyi, hogy a BlackBerry gyártása többe kerül, mint az iPhone-é, utóbbit ugyanis mostanra körülbelül már 150-170 dollárból össze lehet dobni egy kínai üzemben. Nem volt ez másként az első modellnél sem, amit pedig még 600 dollárért kezdtek el árulni annak idején. Erre jött még rá az az összeg, amit az AT&T fizetett a mobil után az Apple-nek, ami egy meglehetősen speciális helyzetet teremtett: többszörös volt a gyártáson a kaliforniai cég haszna.

A Blackberry-re ez biztosan nem igaz, de hát ez van, ha drágább mobilt épít a cég. A Stormba például olyan csip került, ami a GSM és HSDPA-hálózatok mellett támogatja az Európában kevésbé ismert CDMA-t és EVDO-t is. Sokba került az is, hogy nyomogatás közben az érintésérzékeny kijelző visszajelez, ami kényelmes, de drága extra. Ennek ellenére az értékesítés nem megy a várt ütemben, hiszen a Stormnak több idő kellett az egymilliós darabszám eléréséhez, mint a T-Mobile G1-nek, vagy a Nokia 5800-nak, de az első iPhone-t sikerült lenyomnia. Mondjuk a 3G-s készülék eredményét úriember nem hasonlítja a BlackBerry-éhez.