almalé és kungfu Rólunk

Az első képek az új Mac OS X-ről

Hát, azt ígérték, a változás nem lesz látványos, és a jelek szerint ezt igyekeznek betartani: a Snow Leopardról kiszivárgott első képeken alig látszik különbség a 10.5-ös rendszerhez képest. Persze ez nem baj, az Apple is arról beszélt, hogy elsősorban a motorháztető alá nyúlnak be, optimalizálnak ugye, ami ellen meg aligha lehet kifogásunk.

Az első képen egyébként a Safari 4.0 látható.

Tovább olvasom


Sokba van az iPhone az AT&T-nek

Az AT&T akár 624 dollárt is fizethet az Apple-nek a 199 dolláros iPhone-ért - állítja Yain Reiner, az Oppenheimer elemzője. A merész megállapítás szerint a telefontársaság 325 dollárt fizet a 199 dolláros eladási ár felett, plusz még száz dollárt abban az esetben, ha az iPhone-vásárló korábban nem volt AT&T előfizető.

Mások is találgattak. A Piper Jaffray elemzője átlag 466 dolláros Apple bevételről beszélt minden készülék után, míg a Bernstein Research óvatosabb volt: elemzőjük szerint a telefon 350 és 700 dollár közötti összeget hozhat a konyhára. Reiner szerint a szokatlan árképzés átrendezi a piacot: a többi telefongyártónak is újra kell gondolnia a kütyük árait.

Egy dolog mindenesetre világosan látszik: a szakembereknek lövésük sincs, mekkor a sáp a telefonon. Azonban ha figyelembe vesszük, hogy a Potelligent elemzője szerint az Apple-nek alig száz dollárjába van a mobil gyártása, ezt megszorozzuk kettővel, hozzáadjuk a fejlesztés és a marketing költségeit, akkor is az látszik, hogy Steve Jobs még mindig vastagon keres a mobilon. Mondjuk valószínűleg azért is találta ki.



Japán nem szereti az iPhone-t

Az iShare felmérése szerint Japánban nem várják tárt karokkal az iPhone-t. A cég internetes piackutatást végzett a 20-49 éves korosztály körében, a 402 megkérdezett 91 százaléka mondta, hogy nem tervez iPhone-t venni, annak ellenére, hogy a SoftBank telefontársaság már június elején bejelentette az Apple-telefon érkezését. Az ódzkodás leggyakoribb oka az, hogy az iPhone akkumulátorát a felhasználó nem cserélheti, vagy legalábbis nem egykönnyen. Az iShare szerint ez az alacsony arány akár az új telefon vesztét is okozhatja az országban. Viszont a SoftBank örülhet: a telefonra éhezők fele más telefontársaságnál előfizető, így ezek az iPhone kereskedő új ügyfelei lesznek.

És a SoftBank nyilván örül is. Már hogy a 36 emberből 18 új ügyfél lesz, ebből tényleg messzemenő következtetéseket lehet levonni, nagyon reprezentatív. A felmérést egyébként még azelőtt készítették, mielőtt Steve Jobs bejelentette volna a új telefon árát, és még valami: Japán lakossága 127 millió, a célközönség kábé ötvenmilliósra tehető, ezek közül pedig a fentiek alapján 4.5 millióan vennének iPhone-t - akármennyibe kerül is.

Én inkább arra lennék kíváncsi, vajon most hányan nyomnának "igen"-t, beleértve azokat, akik korábban az akkumulátorcserét kifogásolták.


Vista-dizájn az iPhone-ra

Nem gondolom, hogy sokan vágynának ilyesmire, de a Microsoft új operációs rendszere tényleg egészen normálisan néz ki (eltekintve a folyton előbukkanó évtizedes örökségektől), szóval akinek tetszik az Apple telefonja, de szeretne különbözni, annak itt a tökéletes megoldás, a Vista skin a telefonhoz. Nem új dologról van szó, de folyton jönnek ki a friss verziók, ráadásul megjelent a 3G-s iPhone, megint témánál vagyunk. A júzer a csomagban kap egy rakás ikont, windowsos dockot, új bootképernyőt, bejelentkeződallamot.





A ruha ingyenesen letölthető, de adományokat elfogadnak a készítők, akik remélem rövidesen elkészítik a click wheelt Bill Gates arcával helyettesítő iPodot, meg az Intel inside, Vistát futtató Macet. Ja, olyan már van.

Ezen a képen meg majdnem látszik Natalie Portman melle.


30 millió iPhone jövőre

A Needham & Co. egyik elemzője szerint jó évek várnak az Apple-re, jövőre ugyanis akár 30 millió iPhone-t is eladhat a cég. Charles Wolf azzal számol, hogy a cég részvényeinek az árfolyama elérheti a 240 dollárt (mondtam, hogy márciusban részvényt kellett volna venni), és a következő tíz évben az aktív iPhone-ok száma elérheti a 150 milliót. Ez azt jelentené, hogy a teljes mobilpiac öt százalékát szerezné meg az Apple, szóval még mindig kisebb lenne, mint most az LG vagy a Sony Ericsson (8 illetve 7,5 százalék), de már bőven látszódna a térképen.
Tovább olvasom



süti beállítások módosítása