Az elmúlt hetekben több olyan Google-program is megjelent, amiket én bizony szívesen telepítettem volna az iPhone-re. Ahogy Angelday is írta, az AppStore tele van olyan alkalmazásokkal, amikkel elszórakozunk egy-két napig, aztán örökre elfelejtjük őket, ezekhez képest a hangalapú keresés minimum izgalmas, a Google Earth-t meg többször is használnám. Csakhogy a magyar alkalmazásboltból egyiket sem lehet letölteni, mindössze néhány kivételezett országnak járnak a programok, pedig hát gondolom nem lenne nagy varázslat berakni azokat hozzánk is. A digitális korszakban akkora hülyeségnek látszik ez a kivételezgetés, hogy gondoltam utánajárok, hol akadt el a dolog. 

Először a Google hazai kontaktjánál érdeklődtem, onnan a következő választ kaptam:

Szia, az Apple Store tartalmával kapcsolatban az Apple-nél kéne érdeklődni, sajnos a Guglis kontaktjaim nem tudtak segíteni. Ez azt jelenti, hogy biztosan nem a magyar Gugli sara. Szerintünk az Apple-é, (hogy magyar vagy nemzetközi, azt nem tudjuk), de ettől függetlenül elképzelhető, hogy tévedünk és a nemzetközi Guglié - csak épp nem tartjuk annyira valószínűnek.

Szóval itthon azért volt némi nyomozás, amin felbuzdulva nekimentem az amerikai Apple-nek, hátha legalább a nevemtől összeszarják magukat és rögtön a felmondásukat is csatolják a magyarázathoz.

A jó hír az, hogy alig 12 óra alatt kaptam választ. A rossz, hogy ennél sablonosabb megfejtést nem is küldhettek volna, valószínűleg ugyanígy megállná a helyét a levél, ha arról érdeklődtem volna, hogy milyen kenőccsel kenegessem a nem létező kutyám seggén növekvő pattanást.

Íme:

Thank you for taking the time to contact Apple about improving iTunes. Apple recognizes that no one is better qualified to provide feedback about iTunes than the people who use it. I realize there are some applications which are not available in the Hungarian App Store, and I understand your frustration.



I encourage you to use the iTunes Feedback page to submit your comments:
http://www.apple.com/feedback/itunesapp.html



Your efforts to share your feedback are very much appreciated.



Thank you for allowing me the opportunity to assist you. You may receive an AppleCare survey email; any feedback you provide would be greatly appreciated.



Sincerely,



Casey

Na, hát itt persze nem adtam fel, úgyhogy megint a hazai Google-ös embernél próbálkoztam, aki volt olyan jó fej, és futott még néhány kört. A következő levelet sikerült kicsikarnia a nemzetközi részlegtől:

Hi,

 

 
As I thought, it is only available to US English language users. 
 
Check out those posts:

 

Hogy mindez mit jelent? Azt, hogy valószínűleg a Google áll a tiltás hátterében, az infóim szerint azért, mert nem készült még el az alkalmazás magyar nyelvű (meg semmilyen nyelvű) változata, úgyhogy csak az usánkában lehet letölteni. Mondjuk annyival hadd járuljak hozzá a nemzetközi terjeszkedéshez, hogy elárulom: például Angliában is angolul beszélnek, szóval arrafelé simán be lehetne pakolni a boltba a hangkeresést. Sőt, én is beszélek angolul, az egész világ beszél angolul, a Google Earth-nél meg aztán még kisebb akadályt jelenthetnek a nyelvi különbségek.

Tudjuk, a Google jó fej cég, az erő megfelelő oldalán harcol, barátunk, ivócimboránk, dugókománk, de néha azért vannak furcsa húzásai.