Szűkkörű sajtótájékoztatót tartott a T-Mobile, hogy beszámoljon a hazai iPhone-eredményekről. Erre nekem is sikerült beszivárognom, hogy első kézből tudjátok meg, mi a helyzet.

Elsőként egy olyan felmérést ismertetett Langsteiner Marianne, ami során négyszáz iPhone-tulajdonost kérdeztek meg. Kiderült, nagy a telefon sikere, 4.7 pontnál kevesebbet nem kapott az iPhone (ötös skálán, persze). 97 százalék számolt be arról, hogy a telefonálás mellett internetezésre is rendszeresen használja a telefont (egy átlagos okosmobilnál már a 20-30 százalék is jónak számít). Mint elhangzott, az iPhone nagy tanulság az iparágnak, a mobil egy "használhatósági küszöb-áttörést" jelent. A marketing-igazgató büszkén mutatta be fehér iPhone-ján, miket is szokott használni a telefonban.

A felmérés szerint az iPhone legkevésbé használt funkciója a GPS, de a megkérdezettek háromnegyede még így is használja a Google Maps-ot helymeghatározásra. Az is elhangzott, hogy egy iPhone-felhasználó jóval több adatot cserél, mint bármely másik okostelefon-tulajdonos. Ugyanakkor a megkérdezettek 13 százaléka vallotta be, hogy divatból vásárolja a telefont, ennek ellenére a felmérés szerint ők is kihasználták a telefon képességeit. Sok megkérdezettről derült ki, hogy korábban bonyolultnak tartotta a mobilinternetet, de az iPhone miatt beleugrott a mélyvízbe. És nem fulladt meg.

A marketing-igazgató elmondta, hogy nagyon sokat invesztáltak a telefon értékesítésébe, de a megtérülés sokkal gyorsabb a vártnál, és az érdeklődés a felfutási idő után sem lanyhult. Sok előfizető jött át más mobilszolgáltatóktók az iPhone miatt, de többet sajnos nem tudtunk meg, számokat itt véletlenül sem mondtak (lesz hivatalos szám, de csak az egész T-birodalomra, Magyarországnak marad a találgatás).

A vásárlók háromnegyede ajánlja ismerőseinek a mobilt, őket marketing-szaknyelven misszionáriusoknak nevezik. Pontos adatok az egész tájékoztató alatt nem hangzott el, de kaptunk egy exkluzív bejelentést: hétfőtől Domino-csomagban is kapható lesz az iPhone. Nyilván drágább lesz a legnagyobb előfizetéshez képest, de azért nem a kétszerese, mondta el Marianne, aki szerint olyan árat próbáltak belőni, hogy az eladásokban egyértelmű robbanás legyen.

Karácsonyra tehát előfizetés és hűségidő nélkül lesz kapható a telefon, voila.