Na nem ezzel a poszttal, de a héten az Appleblog bejegyzéseinek száma elérte az ötszázat. Az első postot idén januárban írtam, ha komoly pr-gépezet üzemelne mögöttem, azt dobná ki, hogy a célom egy színvonalas hírekkel, olvasmányos anyagokkal megtűzdelt, értelmes vitára lehetőséget nyújtó oldal létrehozása volt, valójában viszont szerintem csak sok volt a szabadidőm, meg érdekelt a téma.

A kezdeti időkben gőzöm sem volt, hova jutunk együtt, mikor lesz meg az ötszáz bejegyzés, mikor az ezer (ezt még most sem tudom). Mindenesetre jó volt látni, ahogy kialakult a közösség, ahogy egy-egy témánál megindult a kommunikáció közöttetek, ahogy állandó pro- és kontravitázóim lettek, akik blogos mértékkel mérve szerintem meglepően intelligensen anyázzák egymást. Nem tudtam, mekkora sikere lesz az oldalnak, de az olvasottság szerencsére azt mutatja, hogy volt rá igény.

A blogon általában az új termék (sokszor az országban először megjelenő) tesztjeit, valamint az élő közvetítéseket követtétek legtöbben figyelemmel, indexes címlap mellett előfordult olyan is, hogy egy időben négyszázan olvastátok a frissülő bejegyzést. Sokáig a T-mobile-os parti élménybeszámolója vezetett 15 ezer körüli oldalletöltéssel, a legutóbbi esemény, a MacBook Event élő közvetítése alatt azonban 17 ezerszer töltötte le az oldalt 6300 egyéni látogató.

A blogot egyre többen olvassák, a legutóbbi hónap áltagos pi-értéke 5000 körül volt, tehát van már egy erős appleblogos tábor. A lelkes vitázóknak hála akadtak óriási flame-warok több száz kommenttel, összesen 8000 hozzászólás érkezett, amiből 595-öt én írtam, posztonként átlagosan egyet. Látszik, hogy hagyok mindenkit érvényesülni.

Drámai változás ment végbe a kezdeti időkhöz képest az operációs rendszerek és böngészők statisztikájában: a Windows és az Internet Exlorer sokat esett a márciusi jelentésemhez óta, előbbi részesedése 74-ről 63, utóbbié 25-ről 14 százalékra szorult vissza. Jelenleg minden harmadik látogató Mac OS-t használ, 60 százalékotok Firefoxot, és 16 százalékotok Safarit. Három százalékot látok a Chrome, az Opera és a Linux neve mellett is.

A keresőkifejezésekkel ötezren találtatok a blogra a Google-ről, és hát ezek meglehetősen vegyes képet mutatnak. Legtöbben persze az appleblog beírásával próbálkoztak, de márciusban is volt ugye valaki, aki csak szimplán csak szopni szeretett volna. Azóta is voltak érdekes mondatok, ketten a exkluzív+change+font+árfolyam kifejezésre kerestek, de volt, aki a kamionról+leesett+iphone, mennyibe+kerül+egy+ipod-ra, vagy a nem+kinai+mp4-re keresett rá. Akadtak persze olyanok is, akik nem sajnálták a biteket és a kevés sikerrel kecsegtető keresőkifejezések ellenére sem féltek belevágni a kutatásba. Ilyen volt például a következő: Az+itunes+telepített+valamit+az+iphone-re+és+elromlott, vagy még inkább a kiveri+a+faszát+a+csajnak+video+ingyen. Érdekes, hogy a a végén valahogy mindenki az appleblogon találta magát, pedig emlékezetem szerint például kiverős videót egyik postba se raktam bele.

Ahogy a blog egyre ismertebbé vált, néhányan megpróbáltak rájönni a blogíró kilétére, eddig sikertelenül. Volt egy poszt, amiben egy nem is annyira rejtett utalást helyeztem el, ami végül senkinek sem esett le, vagy legalábbis nem kaptam visszajelzést.

Sebaj. Mert nem is fontos, ki vagyok. Az a lényeg, hogy megvan az ötszáz poszt, már csak párat kell aludni, és egy éves lesz a blog, meg hogy egy kimondottan jó kis közösség jött itt össze.

Virtuális koccintás azzal, akinek van hozzá kedve.

Chenquieh!