Na, megvolt a magyar launch is. Aki ott volt, tudja, hogy jól sikerül, a tonnányi celeb ellenére barátságos volt a hangulat, és persze egy rakás más dologgal el lehetett volna tölteni a csütörtök estét, de ez igaz minden szórakozóhelyen vagy étteremben eltöltött órára: főleg azt idegesíti a T-Mobile nyitóestje, aki ott sem volt, és görcsös sorban állásnak képzeli az eseményt.

Pedig az egész sokkal inkább egy köztéri bulira, mint a fogyasztói társadalom istenítésére emlékeztetett, és ebben nagy szerepe volt a szolgáltatónak. Pedig a T-Mobil többnyire a rossz fej szerepében tűnik fel, ehhez képest hét elején bemutatta az iPhone tökéletesen emészthető tarifacsomagjait, csütörtökön meg ingyen itallal, kajával tartotta életben azokat, akik már órák óta várakoztak. Az este végére szinte már majdnem mindegy volt, hogy miért is vagyunk ott, mindenki jól érezte magát, az már csak a ráadás volt, hogy éjfél után Magyarországon is elkezdték forgalmazni az iPhone-t.

Nem volt ugyan akkora médiaérdeklődés, mint New Yorkban:



De az a meglepő, hogy majdnem akkora viszont volt:

Ez pedig egyértelműen jelzi, hogy az Apple megint tökéletesen építette fel a termék marketingjét, és hogy a telefon is tud valamit, ez a két tulajdonság meg többnyire kéz a kézben jár a kaliforniai cégnél: olyan cuccokat dobnak piacra, amire aztán rá lehet építeni a hype-ot. Remek ellenpélda azoknak, akik szerint az iPhone nem tudásának, csak az Apple-nek köszönheti sikerét a Motorola Rokr, az Apple-lel közösen fejlesztett telefon, amit hiába támogatott meg Steve Jobs csapata, a kutyának sem kellett, mert szar volt. Az iPhone viszont hiányosságai ellenére is kényelmes és szerethető, ezért olyan reklámkampányt lehet rá építeni, aminek a végén 150 ember állt sorba a telefonért, ki tudja hány időzónányira meg kulturális átmenetnyire Kaliforniától.

Buli persze nemcsak nálunk volt, hanem egy rakás szomszédos államban, a legnagyobb hírverést talán a lengyel Orange kapta, a szolgáltató ugyanis bérsorbanállókat alkalmazott: kábé húsz bolt elé állítottak színészeket, hogy nagyobbnak tűnjön az érdeklődés. Már megint elaprózták, mint 1652-ben, a Liberum vetóval, ami lehetővé tette bármelyik képviselő számára, hogy leszavazza a többiek döntését, tehát egy szavazat elég volt a többivel szemben. Akkor vagy 150 évre ellehetetlenül a törvényhozás, a mostani sokboltos bevezetés meg azzal járt, hogy sehol sem jött össze rendes tömeg, bezzeg ha csak egy üzletben indult volna meg az árusítás, nem kellett volna színészeket alkalmazni.

A környék többi országában jobban sikerült a start. A közelben, Pozsonyban például egyszerre két buli volt, mert a T-Mobile mellett az Orange is elkezdte forgalmazni az iPhone-t. Előbbi a képek alapján nagyobb műsort rendezett, sőt, meg az óváros kapujában álló épületet is átfestette magentára, mindenesetre Szlovákiában választhattak a vásárlók.

Hogy mi volt a cseheknél, arról keveset tudok, akinek van infója, esetleg írja meg, mert én csak egy közel élvezhetetlen videót találtam, amiről mindössze annyi derül ki, hogy tömeg ott is volt, meg valami buli-féle is. De hogy mekkora, arról fogalmam sincs.

A romániai Orange üzlete előtt is jelentős sor alakult ki, de ami videót találtam az eseményről a Youtube-on, az tökéletesen kimeríti az unalom fogalmát. Tényleg csak az nézze meg, aki egész életében arra vágyott, hogy Dacia-taxikat nézegessen, mert olyanból több is feltűnik.