Dacára azoknak a találgatásoknak (az Appleblog kommentjeiben és máshol), hogy a japán felhasználók magasról tojnak majd az Apple új telefonjára, a Tech-On jelentése egészen másról számol be. Eszerint az új előfizetőknek több, mint a fele az iPhone 3G-vel a zsebében távozik az üzletekből. A telefont értékesítő SoftBank Mobile, valamint a konkurens KDDI is azon a véleményen van, hogy a fenti arányszám, valamint az előfizetők növekvő átigazolása a SoftBankhoz egyértelműen iPhone-nak tudható be.

A szigetországbeli bukást jövendölők között voltak olyanok, akik szerint az Apple okostelefonja nem eléggé okos egy japán felhasználónak, nincs copy-paste, MMS, multitask. Akik jobban elmélyültek az ottani szokásokban, azt vetették az Apple szemére, hogy az iPhone nem képes az elterjedt mátrixos vonalkódok olvasására, és nem ismeri a japánok által kedvelt "emoji" hangulatjeleket. És persze ne felejtkezzük el a japánok merőben eltérő attitűdjeiről, mert az egy dolog, hogy nálunk sikert aratott az UI, ki tudta, milyen lesz a felület hatása egy merőben eltérő kultúrális közegben.

De a siker magáért beszél. Az Apple első generációs telefonja ugye nem talált célba a szigetországban, mivel ott a 3G olyan, mint a levegővétel, ők már tíz éve nagysebességgel szívják magukba a biteket. Az iPhone3G-nek azonban már megnyílt az út, így a japánok most először találkoztak a kézikütyüs webezés új dimenziójával, és persze sokan dobtak is egy hátast tőle - tudjuk meg a Macworld tudósításából. Úgy tűnik, a japánok is szeretik az egyszerű, gördülékeny kezelhetőséget és a felhasználóbarát interfészt. A számunkra érthetetlen szokásaikra pedig az időközben rekordeladásokat produkáló AppStore fogja előbb vagy utóbb megadni a választ.