Alig két hete írtam meg, hogy a Microsoft visszavág az Apple-nek a Get a Mac-reklámokért. A Vista marketingéért felelős szakember, Brad Brooks akkor elmondta, hogy felébresztik az alvó óriást, és csatába küldik: olyan hirdetések ígért, amik a Vista használhatóságát emelik ki a többi operációs rendszerrel szemben. Szóval komoly reklámháborút jósolt, aminél nincs is szórakoztatóbb.

Nos, már meg is jelent az első fecske. Ez az:

Nem különösebben ötletes, és akkor sem dobjuk el az agyunkat, ha a nyílra kattintunk. Az előugró oldalról megtudhatjuk, hogy "Eleinte...a nyomtatók nem működtek, a játékok lomhák voltak. Ti elmondtátok... mi meg jegyzeteltünk, és kijelöltük a célokat."

Később a Microsoft utal az Apple reklámjaira is, de nem említi név szerint a társaságot: "Tudjuk, hogy mit mondanak egyesek az interneten. És az első napokban valóban voltak kisebb kompatibilitási problémák a Vistával. De iparági partnereink 18 hónapos erőfeszítéseinek hála ma sokkal jobban állunk". 

Hát, nem tudom ti hogy vagytok vele, én olyan lelkes lettem, hogy a szöveget elolvasva kirúgtam a lakásom ajtaját, tigrisbukfenccel végigugráltam a lépcsőházon, feltéptem a lift ajtaját és a kábelekbe kapaszkodva lecsúsztam a földszintre, majd egyetlen lépéssel az utcán teremtem, alsó madárfogásban bevetődtem egy szoftverkereskedésbe, és vettem egy Vistát.

Két dolgot érdemes megjegyezni:

  1. a Microsoftnak igaza van, a Vista tényleg sokkal jobb, mint megjelenésekor
  2. ez a reklám szar.

I Z Z A D T S Á G S Z A G Ú

Remélem, hogy a már emlegetett sok százmillió dollárból valami épkézláb ötletre is telik, mert ebből így nem lesz háború.