Ha az amerikai diákokon múlik, biztosan. Az Appleinsideren jelent meg az a felmérés, amit aztán a Beszeljukmac is átvett, ebben amerikai egyetemistákat kérdeztek arról, hogy milyen gépet terveznek vásárolni.

A Morgan Stanley reprezentatív minta bevonásával készített kutatásából kiderül, hogy az egyetemi hallhatók 40 százaléka tervezi, hogy Macet vásárol legközelebb, ami a jelentős erősödés után elért 15 százalékos piaci részesedéshez képest is remek eredmény. Sőt, azt figyelembe véve is említésre méltó, hogy a ChangeWave Research múlt heti felmérése szerint az amerikaiak harmada tervezi, hogy Apple-laptopot vesz a közeljövőben. A számokból kiolvasható, hogy a magasabb végzettségűek körében népszerűbb a márka.

Mivel az ottani diákok többsége nyáron, nyár végén veszi meg a gépét, erős negyedévre számíthat az Apple. Főleg, ha megnézzük ezt a remek grafikont, amiből kiderül,





hogy a jelenleg világszerte három százalékos piaci súlyú Apple akár a legnagyobb forgalmú pc-gyártó is lehet az Egyesült Államokban, ha mindenki tartja magát elhatározásához. Jelenleg a magasabb végzettségűek közt 14 százalékos súllyal bírnak az Apple asztali gépei, míg a HP 15 százalékon, a Dell 37 százalékon áll. Ha csak azt vesszük figyelembe, mit terveznek venni a vásárlók, 30 százalékosra nő az Apple, 24-re a HP és 9 százalékosra csökken a Dell, ami nyilván nem fordulhat elő, de mutat egyfajta elégedetlenséget ez utóbbi gyártóval szemben, ráadásul beleilleszkedik az évek óta megfigyelhető trendekbe.

Még nagyobb a változás, ha a hordozható gépeket nézzük, amiben most 16, 11 és 27 százalékos a gépek megoszlása, ebből jöhet ki 49 százalékos eredménnyel győztesen az Apple, míg a másik két gyártónak 9 és 11 százalék marad.

Persze egyetlen, magát komolynak nevező elemző sem mondhatja, hogy mindez megvalósul, de azért abban biztos vagyok, hogy nem jár rosszul, aki most Apple-részvényt vásárol. Tényleg, pénzügyileg képzettebb olvasóim, mondjátok már el, hogyan tudnék megvenni egy darabka Apple-t?