Na, ez is eljött, az NPD legújabb jelentése alapján már nem lehet kis cégnek nevezni az Apple-t, még ha az Amerikán kívüli területeken nem is tud hasonló eladásokat felmutatni a gyártó.

Mindenesetre az Egyesült Államokban 2008 első három hónapjában 14 százalékos részesedést ért el a cég, ami azt jelenti, hogy minden hetedik eladott gép Macintosh volt. Még jobban áll az Apple, ha a bevételek megoszlását vesszük figyelembe, ugyanis minden negyedik dollár az Apple-höz ment, köszönhetően persze annak, hogy prémium márkáról van szó.

Az eredmény egy elképesztő, 60 százalékos növekedésnek köszönhető, ha viszont nem a darabszámot, hanem a bevételeket nézzük, már 67 százalékos erősödésről beszélhetünk. A pc-s piac egésze egyébként 9 és 5 százalékos növekedést produkált. A növekedés egyébként nem egyszeri eset, 2007-ben is jelentős erősödés után ért el 9 százalékos piaci részesedést az Apple.

A hordozható Macek teljesítettek jobban, 64 százalékkal gyarapodtak, de az asztali gépekből is 55 százalékkal több ment el.

Az iPodok ereje alig változott, egy év alatt nagyjából két százalékos növekedésről lehet beszámolni, és valamivel 10 millió feletti negyedéves eladásra érdemes számítani.